
Driftsstatus inTOUCH app til Robolinho®
21.09.2023: I den seneste software opdatering til Robolinho® udsendt den 11. august 2023 var der desværre en fejl, som gør at nogle få robotter ikke længere kan oprette forbindelse til vores server.
Den fejlbehæftede software var kun online i mindre end 9 minutter fredag d. 11. august og kun robotter, som gennemførte en automatisk opdatering i netop disse minutter, er påvirket af netop dette problem. Det er derfor meget få robotter der er påvirket af softwarefejlen.
Løsning og direkte besked
Alle berørte robotejere har fået direkte besked om hvordan problemet bliver løst, og instruktioner i, hvordan de skal forholde sig.
Har du stadig udfordringer?
Hvis du stadig oplever udfordringer med vores inTOUCH app og har mod på selv at forsøge at løse dem, er der nederst på denne side nogle vejledninger til, hvad du kan gøre.
Du er også altid meget velkommen til at skrive til os via denne formular, eller kontakte et af vores service værksteder – vi vil meget gerne hjælpe. Find dit nærmeste serviceværksted her.
Herunder kan du finde svar på nogle af de spørgsmål, som er opstået i forbindelse med fejlen på den seneste softwareopdatering.
Mine udfordringer opstod FØR d. 11. august – er jeg omfattet af software-problemet?
Nej, din robot er ikke påvirket af dette specifikke problem. Årsagen til problemet er en anden, og vi vil meget gerne hjælpe dig med at løse problemet. Du er velkommen til at forsøge med nedenstående vejledninger eller kontakte os for at få hjælp.
Mine udfordringer opstod EFTER d. 11. august – er jeg omfattet af software-problemet?
Nej, din robot er ikke påvirket af dette specifikke problem. Årsagen til problemet er en anden, og vi vil meget gerne hjælpe dig med at løse problemet. Du er velkommen til at forsøge med nedenstående vejledninger eller kontakte os for at få hjælp.
Hvorfor har jeg ikke fået en mail, når min robot ikke kan forbinde til inTOUCH appen?
Det skyldes, at din robot ikke er omfattet af dette specifikke problem. Årsagen til den manglende forbindelse er en anden, og vi vil meget gerne hjælpe dig med at løse problemet. Du er velkommen til at forsøge med nedenstående vejledninger eller kontakte os for at få hjælp.
Min robot har firmware version 1.9.5 – er der fejl i den?
Nej, den nuværende firmware version 1.9.5 har ingen fejl. Du har fået direkte besked på den mailadresse, du har registreret dig med i appen, hvis du er berørt af fejlen.
Hvorfor kan jeg ikke oprette forbindelse til min inTOUCH app?
Det kan der være mange årsager til. Herunder har vi samlet nogle af de mest almindelige samt vejledninger til, hvordan de kan løses.
Husk, at hvis du ikke selv kan løse problemet, er du altid meget velkommen til at kontakte os eller et af vores serviceværksteder – vi vil meget gerne hjælpe dig!
Forbindelse til inTOUCH app
For at sikre, at din inTOUCH app virker som den skal, er det vigtigt at følgende betingelser er opfyldt:
- Din robot har Wi-Fi forbindelse
- Wi-Fi forbindelsens frekvens er låst på 2,4 GHz
- Din robots firmware skal være opdateret
Herunder kan du finde hjælp til, hvordan du sikre, at ovenstående betingelser er opfyldt.

Oprettelse af Wi-Fi forbindelse
Hvis du har udfordringer med at få oprettet Wi-Fi forbindelse, kan du finde vejledningen til Wi-Fi-installationen her.
Du kan IKKE løse udfordringer med Wi-Fi forbindelsen ved at sætte robotten tilbage til fabriksindstillinger, da dette ikke påvirker Wi-Fi forbindelsen!
Låsning af Wi-Fi forbindelse på 2,4 GHz
Din wi-fi forbindelses frekvens skal være låst på 2,4 GHz, for at du kan oprette forbindelse mellem din robot og inTOUCH.
Du finder ud af, hvilken frekvens dit Wi-Fi benytter ved at kontakte din internetudbyder eller ved at logge ind på din router.
Vær opmærksom på, at nogle internetudbydere automatisk opdaterer deres routere, så de ikke længere benytter 2,4 GHz, uden at informere deres kunder.
Opdatering af firmware
Din robot skal have den nyeste version af firmware og den hedder 1.9.5.
Hvis din robot ikke har den nyeste firmware version, skal du sørge for at disse betingelser er opfyldt, for at robotten opdaterer automatisk:
- Robotten skal have Wi-Fi forbindelse
- Robotten skal være forbundet til ladestationen
- Robotten må ikke være i gang med et aktivt klippejob
- Der skal være mere end 10 minutter til det næste klippejob
Hvis din robot har firmware version 1.7.5., skal du desuden sørge for, at der er planlagt et klippejob senere samme dag, dog skal der være mere end 10 minutter til.
Når ovenstående betingelser er opfyldt, vil din robot automatisk opdatere til nyeste firmware version.
Sådan finder du din robots firmware version i inTOUCH:
- Åbn inTOUCH appen
- Klik på robotten
- Gå ind i indstillinger ved at klikke på tandhjulet
- Scroll ned og find ”Firmware kommunikationsmodul” nederst på siden
Klik på billedet for at se et eksempel på et skærmprint fra inTOUCH appen.
Robolinho® er ikke synlig i appen
Hvis ikke din Robolinho® er synlig i appen under ”Dine enheder”, skal du tilføje din Robolinho® på ny.
Det gøres ved at lave et reset af inTOUCH direkte på din robotplæneklipper:
- Tryk MENU
- Vælg inTOUCH
- Foretag RESET
- Sluk din Robolinho® i 10 sekunder
- Tænd din Robolinho® igen
- Tast pinkoden
Nu vil din Robolinho® dukke op som en enhed på dit Wi-Fi netværk under ”Indstillinger” på din smartphone eller tablet.
Tryk på ”Robolinho® …. W” for at oprette forbindelse til Robolinho®-netværket.
Nu er du klar til at tilføje din Robolinho® i din AL-KO inTOUCH app.
Kontakt
Hvis du har brug for hjælp er vi klar til at hjælpe på telefon 9882 1000 eller mail teknik@al-ko.com.
Vores åbningstider er:
man-tors. kl. 09.00-15.00
fredag kl. 09.00-13.00.
Du er også meget velkommen til at kontakte et af vores service værksteder. Find dit nærmeste serviceværksted her.