Robolinho® | AL-KO Gardentech

Hjælp til Robolinho®

Både vores kundeservice og vores dygtige autoriserede værksteder er naturligvis altid klar til at hjælpe dig, hvis du skulle få brug for det. Men inden du kontakter dem, er der flere ting, som du med fordel selv kan tjekke først.

På denne side får du et overblik og hjælp til at finde løsningen på dit problem. Søger du hjælp til installation, fejlkoder, opdateringer eller funktioner - så finder du det her.

Nederst på denne side kan du se, hvordan du løser følgende udfordringer:

  • Robotten kan ikke finde hjem
  • Robotten melder ”intet kabelsignal” / ”No loop signal”
  • Robotten kører ikke ud og klipper græsset

Du kan også finde vejledninger / video-guides til, hvordan du:

  • Skifter knive på din robot
  • Skifter knivpladen på din robot
  • Programmerer din robot, og indstiller klippetider
  • Vedligeholder din robot
  • Kalibrerer din robot og programmerer startpunkter
Robolinho® - den driftsikre og lette løsning | AL-KO Gardentech

Find hjælp til:

Robolinho® installation

Installér Robolinho® i din egen have.

Se her hvordan >

inTOUCH appen

Se de smarte funktioner i inTOUCH appen

Klik her >

Robolinho® Wi-Fi guide

Find vejledningen til inTOUCH Wi-Fi-installation her. 

Download >

Robolinho® fejlkoder

Melder din Robolinho® fejl? Se hvad koden betyder, og hvordan du løser problemet.

Læs mere >

Robolinho® opdatering

Her kan du downloade AL-KO Robolinho® Updater-softwaren gratis.

Klik her >

Robolinho® PUK-kode

Har du brug for PUK-koden til din Robolinho® robotplæneklipper?

Klik her >

Adgang til API

Få direkte adgang til AL-KO Gardentech IoT API

Klik her >

Tilbehør til Robolinho®

Find tilbehør til din robotplæneklipper

Find det her >

Robolinho® - den driftsikre og lette løsning | AL-KO Gardentech

Smarte funktioner

Narrow Passage Mode

Narrow Passage Mode er en nyttig funktion i Robolinho® robotplæneklipperen, der sikrer effektiv klipning i vanskelige og snævre passager.

Off Pitch Parking

Du kan placere ladestationen enten inden for eller uden for klippeområdet og få Robolinho® til at navigere til eller fra ladestationen fra forskellige positioner.

Quick Homing Kit

Hvis Robolinho® rammer afgrænsningskablet foran Quick Homing Kit, når den er på vej hjem, vil den dreje i den ønskede retning mod ladestationen.

Sådan sikrer du, at din robot opdateres automatisk

For at din robot opdateres automatisk, skal den:

  • Have Wi-Fi forbindelse
  • Være forbundet til ladestationen
  • Ikke være i gang med et aktivt klippejob
  • Have mere end 10 minutter til det næste klippejob

Hvis din robot har firmware version 1.7.5., skal du desuden sørge for, at der er planlagt et klippejob senere samme dag, dog skal der være mere end 10 minutter til næste klipning.

Når ovenstående betingelser er opfyldt, vil din robot automatisk opdatere til nyeste firmware version.

Udfordring:
Robotten kan ikke finde hjem

Løsning: Sæt robotten 1 meter foran ladestationen i forhold til kørselsretningen, og tryk på ”Home”.

Udfordring: Intet kabelsignal / No loop signal

(Fejlkode CN007: Brud eller strømmangel, eller CN008: Delvis brud eller forkert samling)

Er der lys i ladestationen?

Nej – Tjek at strømmen er tændt på stikkontakten (billede 1+2). Tjek ledningsforbindelser og stik er korrekte. Hvis der stadig ikke er lys i ladestationen, er din strømforsyning højest sandsynlig defekt og skal skiftes.

Ja – Sluk strømmen, fritlæg stikkene til afgrænsningskablet ved at skubbe de 2 dæksler (billede 3+4) på ladepladen til side. Løft op i det lille orange håndtag (billede 5+6) på stikket til afgrænsningskablet i begge sider.

Tag afgrænsningskablet ud af stikket og læg nu en ny løs ledning i en cirkel på ca. 5-10 meters længde rundt om ladestationen.

Sæt ledningsenderne i de to stik og skub de orange håndtag ned på plads. Tilslut strømmen og placér robotten i det nye loop.

Start robotten. Hvis robotten kan køre i det nye loop, betyder det at både robotten og signalet fra afgrænsningskablet er intakt. Fejlen ligger derfor i afgrænsningskablet i plænen.

Udfordring: Robotten klipper ikke rigtigt / knivene er blokeret

Løsning: Tryk på STOP, og løft robotten op for at tjekke om knivene sidder rigtigt (vinkelret på klippeskiven), og at de er rene. Klippeskiven skal kunne køre jævnt rundt uden at støde mod urenheder og fremmedlegemer. Hvis græs, grene eller andet sidder fast skal, det fjernes.

Udfordring: Robotten kører ikke ud og klipper græsset

Årsagen kan være, at regnsensor eller frostsensor er aktiveret og forhindrer robotten i at køre. Det vil stå i displayet, hvis en sensor er udløst.

Du har mulighed for at justere følsomheden på begge sensorer i menuen under indstillinger. Begge sensorer kan også frakobles under samme indstillinger.

Vi anbefaler dog ikke, at robotten kører, mens der er frost, da dette kan forårsage skader på elektronikken.

Sådan skifter du knive på din robot (knivsæt 127465)

  • Sluk robotten
  • Læg den på hovedet på et blødt underlag
  • Afmontér de 3 skruer i centeret af knivskiven med en 7 mm nøgle eller topnøgle
  • Rengør klippeskjold og knivskiven grundigt
  • Afmontér de 4 knive på knivskiven ligeledes med en 7 mm nøgle eller topnøgle – de øverste knive har en møtrik på bagsiden
  • Montér de 4 nye knive, så de sidder vinkelret på knivskiven som vist på billedet
  • Montér nu knivskiven på klippemotoren med de 3 skruer i centeret
  • Robotten er nu klar til at klippe dit græs igen
Varenr. 127465 På lager
485,00 kr

Sådan skifter du knivpladen på din robot (knivplade 127466)

  • Sluk robotten
  • Læg den på hovedet på et blødt underlag
  • Afmontér de 3 skruer i centeret af knivskiven med en 7 mm nøgle eller topnøgle
  • Rengør klippeskjold grundigt og montér den nye knivskive på klippemotoren med de 3 skruer
  • Robotten er nu klar til at klippe dit græs igen
Varenr. 127466 Tilgængelig igen d. 25.06.2024
499,00 kr

Videoer

Se i videoerne her, hvordan du:

  • Programmerer din robot, og indstiller klippetider
  • Vedligeholder din robot 
  • Kalibrerer din robot og programmerer startpunkter


Kan du lide cookies?

AL-KO Geräte GmbH og vores partnere har behov for dit samtykke (klik på "Jeg godkender.") til at gemme ”cookies” på din enhed (individuelle oplysninger som fx IP-adresse, bruger-id, browserinformation) med det formål med at personalisere annoncer og indhold, måle effektiviteten og indhente viden om målgrupper og til produktudvikling. Flere oplysninger om samtykke og indstillingsmuligheder er tilgængelige her. Du kan til enhver tid tilbagetrække dit samtykke ved at klikke på "Afvis cookies" på vores hjemmeside..

Databeskyttelse

AL-KO Geräte GmbH samarbejder med partnere, der behandler data, der er hentet fra din enhed (sporingsdata) til deres egne formål (fx oprettelse af profiler) / til tredjepartsformål. Af denne grund har vi behov for dit samtykke til indsamling og viderebehandling af disse sporingsdata. Sporingsdata indsamles kun, når du klikker på knappen "Jeg er indforstået", angivet i banneret. Partnerne er følgende virksomheder: Facebook Ireland Limited, Google Inc., Microsoft Ireland Operations Limited, Outbrain Inc., Criteo SA, The Rocket Science Group LLC.

Yderligere information om disse partneres databehandling kan findes i databeskyttelseserklæringen. Oplysningerne er også tilgængelige via et link i banneret.