Reklamationsret - hvis der er noget galt med varen

AL-KO sætter traditionelt barren højt hvad angår kvalitet og service af sine produkter. Trods løbende kontroller kan vi ikke altid forhindre fejl på tekniske produkter. Skulle du have tekniske spørgsmål, svarer leveringen ikke til det du har bestilt, eller er der opstået en defekt eller skade hjælper vores kundeservice dig gerne videre.


Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb

Når du handler på vores hjemmeside har du naturligvis 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.


Reklamationsretten gælder kun ved:
  • Overholdelse af instruktioner i  brugsanvisningen
  • Passende håndtering
  • Brug af originale reservedele

    Reklamationsretten omfatter ikke:
  • Fejl eller skader direkte eller indirekte opstået ved fejlbetjening, misbrug, undladelse af vedligeholdelse, fejlagtig klargøring, modifikationer af produktet, skader på grund af overbelastning, brug med forkert netspænding, forkert brændstof, forkert type eller mængde af motorolie samt fald eller stød. 
  • Åbnet eller (delvist) adskilte produkter med uoriginale reservedele og / eller ved egenhændige forsøg på reparation og / eller tekniske ændringer.  
  • Tilbehør, reservedele og sliddele såvel som enkelt-komponenter og tilbehør, der allerede er udelukket i de generelle AL-KO garantibestemmelser.

  • Reklamationsretten dækker ikke:
    • Batterier
    • Lakskader forårsaget af normalt slitage
    • Sliddele, der er markeret på reservedelsoversigten (Parts PDF) med en ramme [xxx xxx (x)]
    • Forbrændingsmotorer fra eksterne motorproducenter (der er omfattet af særlige garantibestemmelser fastsat af den pågældende motorproducent)

    • Hvis det købte produkt bruges til andet end privat brug (f.eks. erhvervsmæssig og/eller professionel brug), er garantiperioden begrænset til 12 måneder. 

    2+3 års udvidet garanti:
    • Eksklusiv forlængelse af garantiperioden til i alt 4 år
    • Den udvidede garanti gælder for solo® by AL-KO produkter
    • Alle oplysninger og programbetingelser for 2+3 års udvidet garanti


    Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

    Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
    Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

    Varen sendes efter forudgående aftale til:

    AL-KO Ginge A/S
    Godsbanegade 20
    9700 Brønderslev

    Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

    Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Brug gerne vores kontaktformular. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
    Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine (rimelige) fragtomkostninger.
    Har du yderligere spørgsmål, eller har du brug for yderligere hjælp, står vores kundeservice gerne til rådighed.



    Kan du lide cookies?

    AL-KO Geräte GmbH og vores partnere har behov for dit samtykke (klik på "Jeg godkender.") til at gemme ”cookies” på din enhed (individuelle oplysninger som fx IP-adresse, bruger-id, browserinformation) med det formål med at personalisere annoncer og indhold, måle effektiviteten og indhente viden om målgrupper og til produktudvikling. Flere oplysninger om samtykke og indstillingsmuligheder er tilgængelige her. Du kan til enhver tid tilbagetrække dit samtykke ved at klikke på "Afvis cookies" på vores hjemmeside..

    Databeskyttelse

    AL-KO Geräte GmbH samarbejder med partnere, der behandler data, der er hentet fra din enhed (sporingsdata) til deres egne formål (fx oprettelse af profiler) / til tredjepartsformål. Af denne grund har vi behov for dit samtykke til indsamling og viderebehandling af disse sporingsdata. Sporingsdata indsamles kun, når du klikker på knappen "Jeg er indforstået", angivet i banneret. Partnerne er følgende virksomheder: Facebook Ireland Limited, Google Inc., Microsoft Ireland Operations Limited, Outbrain Inc., Criteo SA, The Rocket Science Group LLC.

    Yderligere information om disse partneres databehandling kan findes i databeskyttelseserklæringen. Oplysningerne er også tilgængelige via et link i banneret.